Klanten.
JDE • Heineken • Philips • GE • Google • L'Or • Ferrero • Jumbo • Mercedes • Rituals • Tommy Hilfiger • Chupa Chups • Pon • Frico • Toyota • Univé • Postcode Loterij • Amstel • Focus Bikes • ASN Bank • Delta Lloyd • EO • FrieslandCampina • KNGF • BOVAG • TivoliVredenburg • Bouwfonds • NPO •

Evangelische
Omroep.
Bij de EO heb ik de fantastische opdrachtomschrijving: “maak digitaal beter”.
Daarom vervul ik meerdere rollen: adviseur, coach, innovatie, projectmanager, bemoeial en inspirator. Van social media tot de raad van toezicht.
Resultaten zijn o.a. een succesvol nieuw journalistiekplatform, het Content Lab, vroege adoptie van AI en 10+ NPO innovatietrajecten.
Freelance / 2021 - 2024

Sheba.
“Ervaar de onweerstaanbare aantrekkingskracht”
Dat was de tagline van de Sheba reclame en de aanleiding voor een VR-spel, waarbij je wint door je aandacht op de kat te houden terwijl je wordt afgeleid binnen én buiten VR.
Mediamonks / 2019


Een greep uit m'n slides.
Nieuwsplatform DIT.
Twee jaar lang betrokken geweest bij dit platform, van concept en branding tot UX en strategie. Inclusief de pitch richting de NPO, waarbij hoog is ingezet op een compleet nieuw manier van digitale journalistiek en community.
Tegen de verwachting in kregen we de financiering en overtreft het platform de verwachtingen wat betreft bezoek en interactie door de slimme kruisverbanden tussen platformen en het lef van team en redactie.
Klant: EO

Update: we hebben zilveren Dutch Interactive Award gewonnen voor de DIT community en platform.


mtrl.bike
Met scale-up Dutchfiets en hun investeerder werkte ik aan hun merk en marketing: bureauselectie, naam, branding, fotografie, positionering en ook met de moeilijke keuzes waar je als founder voor staat.
2021 - 2023 (freelance)

.jpg)
Toyota.
Vanuit Singapore werkte ik als creative aan de 3D animatie-video voor Toyota's "New Global Architecture".
MediaMonks
Een omvangrijke campagne voor Marriot International, waarbij o.b.v. data meerdere doelgroepen eigen verhalen voorgeschoteld krijgen, dynamisch gegenereerd vanuit enkele hoofdverhalen en -scenario's.
MediaMonks

Marriott.

Univé.

Een jaar lang was ik de vaste digitaal strateeg van Univé vanuit Dept, betrokken bij het ontwikkelen van nieuwe services, nieuwe platforms en campagnes (van UX en copy tot data en techniek).
Tijdens alle campagnes werkte ik nauw samen met reclamebureau Roorda.
2015 / Dept

Sharing the l😍ve
Misschien wel leukste en belangrijkste deel van mijn werk is het delen van cases en kennis. Soms is dat een appje, soms een podcast.
Voor de EO maakte ik in coronatijd "Digital Matters" video's, waarna ik daar het Content Lab begon om fysiek ruimte te bieden voor delen en experimenteren.

Digital Matters - Januari 2022


Omdat er zoveel behoefte was aan voorbeelden rondom 'AI in de media', maakte ik de podcast "Say Hi to AI", samen met Rachel Rosier.
Walibi.
Trots op de 92% meer tickets die werden verkocht na mijn concept en UX-aanpassingen (met designer Dionne van Dijk), waarbij we ons met meerdere presentaties hard hebben gemaakt voor hyperfocus op kaartverkoop op de homepage.
Daarnaast ook nog eens 80% minder telefoontjes door betere informatie-voorziening direct in het menu o.b.v. doelgroepinzichten.
Dept / TamTam

Boretti.
Voor Boretti hield ik me twee jaar bezig met digitale strategie en concepten in de breedste zin. Als business partner voerden we gesprekken met alle betrokken afdelingen en de investeerder om nieuwe toekomstplannen uit te werken en te testen. Van marketing tot e-commerce.
Gravity




Jumbo.
Na enkele rondes pitchen het Jumbo account gewonnen voor Media.Monks.
Mediamonks

Rituals.

MediaMonks werd voor het eerst uitgenodigd bij Rituals, een pitch voor de kerstcampagne.
Briefing: een digitaal concept rondom ‘the ritual of light’.
Ik presenteerde drie concepten en nog één ander idee dat ik niet voor me kon houden: een 100% offline idee.
Mediamonks


Madame Tussauds.
Een droomopdracht: het volledig opzetten van het eerste deel van de Madame Tussauds experience.
Vanuit de experiential tak van MediaMonks werkte ik een plan uit om de hal, lift en eerste ruimte opnieuw neer te zetten. We wonnen de pitch en de ruimtes zijn geopend!
Mediamonks
Kinder / Ferrero.


Maandenlang ben ik in de magische wereld van Kinder chocolade gedoken (o.a. Kinder Surprise, Kinder Bueno, Ferrero Rocher) voor websites, experiential concepten en campagnes voor Kinder.com en de submerken zoals Kinder Surprise. Veel gesnoept ook.
MediaMonks

Hans Anders.
Beste Webshop in de categorie ‘opticiens’ bij de
ABN AMRO Webshop Awards 2016 – 2017. Meegewerkt aan pitch, concept en UX.
Dept